Podsumowania
NAjlepsze płyty 2011
1.21 - Adele
2.Superheavy - Superheavy
3.LP1 - Joss Stone
4. Don't Explain - Beth Hart & Joe Bonamassa -
5. Selah sue - Selah Sue
6. Making mirrors - Gotye
7. Black and white america - Lenny Kravitz
8. Collapse into now - R.E.M
9. Unfulfillment - Ray Wilson&Stilskin
10.Stand Hill - Emma Imagination
I wreszcie zrobiłem to co odwlekałem tak długo,ponieważ nikogo nie chciałem skrzywdzić ani o nikim zapomnieć.Muszę przyznać,że w muzyce światowej działo się znacznie więcej dobrego niż w muzyce polskiej. Rozczarowały panie Lipnicka, Kayah,Groniec. Oczywiście się znalazło kilka interesujących propozycji,które zostaną ze mną na dłużej niz tylko ten rok lecz czy znajdą się w podsumowaniu dekady?
1.Clostekeller - Aururm -
to najbardziej spójna płyta zespołu od kilku lat. Przypomina niezapomniany graphite i jest tak przestrzenna
2. Reni Jusis - Iluzjon cz1
Płyta marzenie. Słucha się jej doskonale , nawet słaby wokal Reni Jusis nie przeszkadza w odbiorze,wręcz odwrotnie nadaje fajnej autentyczności piosenkom zamieszczonym na płycie.
3.Renata Przemyk - Odjazd
Choć brak na tej plycie potencjalnych hitów, jednak teksty Anny Saranieckiej są tak ciekawe,że mimo iż w większości opowiadają o sprawach boskich to absolutnie można je traktować uniwersalnie.
4. Bracia - Zapamiętaj
5 .Rafał Olbrychski - Tatango
6. Maria Sadowska - Spis treści
7.Andrzej Piaseczny i Seweryn Krajewski - Na przekór nowym czasom
8.Button Huckers - The first time
9. Flower Power
10.Kult- Hurra
Niestety zabrakło na tej liście płyt Chylińskiej i Steczkowskiej oraz Aniqi...no cóż lubię te płyt jednak każda z nich ma mankamenty z którymi trudno mi się pogodzić, a przecież 10 to najlepsi z najlepszych...
Na świecie było znacznie lepiej i dużo trudniej mi wybrać... Oprócz regularnych płyt ukazało się dużo The Bestów, kóre zasługują na szczególną uwagę. Przepięknie wydany Seal, Annie Lenox czy Enya oraz Madonna - to płyty które każdy meloman powinien mieć w domu.
Szczerze polecam
1. Patricia Kaas - Kabaret
Nie wiem czy to dozgonna miłość do tej pani czy naprawdę ta płyta jest tak dobra.
2.Ofra HAza - Forever Ofra Haza...
No cóż tytuł mówi za siebie na nowo nagrane na nowo zremiksowane a nawet śmiem twierdzić na nowo zaśpiewane piosenki przez jeden z największych głosów który już nie zaspiewa...
3.Ray Wilson - Propaganda man.
Kiedy słucham jego muzyki zawsze jestem w innym świecie. Nie inaczej jest teraz.
4 .Alexander Rybak - Fairytlales
5.Whitney Houston - I look to you
6. Sertab Erener - Painted on water
7.The XX - The XX
8. Amel Bent - Ou je vais
9.Lara Fabian - Toutes les femmes en moi
10. Alicia Keys - The Element of Freedom Co będzie za rok...nie wiem narazie jest nowa Sade i OneRepublic...a zapowiadają się ...o tym już w innym miejscu
W tym roku naprawdę powstało wiele fantastycznych płyt. Miałem trudny orzech do zgryzienia , aby Wam zaprezentowac wydarzenia muzyczne tego roku. I tylko to , że zastanawialem się nad tym już dawno , dzisiaj mogę Wam przedstawic najlepsze płyty mijającego roku.
Niestety niektórzy artyści rozczarowali swoimi nowymi krążkami.
Płyta Bajmu ,która miała byc wydarzeniem muzycznym , okazała się byc kolejną składanką bez duszy. Wanda i Banda czy Ich Troje poszli po łatwiźnie nie proponując zupełnie nic nowego.
Zupełnie inaczej niż Maryla Rodowicz , która zajmuje pierwszą pozycję
1.MARYLA RODOWICZ "Jest cudnie"
2.MARIA PESZEK "Maria awaria"3.BLUE CAFE "Four Seasons"
4.NOSOWSKA "Osiecka"
5.HANNA BANASZAK "Kofta
6.EDYTA GEPPERT "Nic nie muszę-25 lecie"
7.KASIA KLICH "Porcelana"
8.PIN "Muzykoplastyka"
9.BALKANIKA "Balkan koncept"
10.PUDELSI "Madame Castro"
Niestety zabrakło w tej dziesiątce debiutantów - Paulli czy Anny Stępniewskiej , a nawet Violi Brzezińskiej. Uznałem ,że jest jeszcze za wcześnie , aby dac im tak duży kredyt zaufania.
Nie ma także jubileuszowego albumu Andrzeja Piasecznego...no cóż , za mało nowych utworów. Artysta jednak ma szansę wykazac się w przyszłym roku , ponieważ zamierza wydac płytę z kompozycjami Seweryna Krajewskiego. Czekam.
A za granicami Polski jak to było ?
Oj, działo się też bardzo wiele!!!
Nie zawiodły artystki na które zawsze moge liczyc , było kilka bardzo udanych debiutów i wiele niesamowitych składanek.
Jedną z nich chciałbym tutaj zamieścic , ponieważ kto wie może to ostatnia płyta w dorobku króla.
A królowa...triumfuje!!!
1.Madonna "Hard Candy"
2.Mylene Farmer "Point De Suture"
3.Alanis Morissette "Flavors Of Entanglement"4.Jennifer Hudson - "Jennifer Hudson"
5.Onerepublic - "Dreaming out loud"
6.Sharleen Spiteri "Melody
7.Anna Ternheim "Leaving On A Mayday
8.Anastacia "Heavy Rotation
9.R.E.M - "Accelerate"
10.Garou "Piece Of My Soul"
- Michael Jackson "King Of Pop"
W przyszłym roku wiem , że powstaną płyty Lary Fabian , Patricii Kaas , U2 , Depeche Mode , Justyny Steczkowskiej , a może Kayah i Bajm coś nagrają. Napewno za to wróci Agnieszka Chylińska.
Zyczę sobie i Wam abyśmy mieli czego słuchac.
Polska
1,Malgorzata Ostrowska - "Slowa"
2.Zakopawer - "Na siedem"
3.Justyna Steczkowska - "Daj mi chwile"
4.Katrzyna Groniec - "Przypadki"
5.Janusz Radek - " Dziekuje za milosc
6.Kayah -" Unplugged "
7.Luiza Staniec - " Ja to ja"
8.Yugopolis - "Sloneczna strona miasta"
9.Tatiana Okupnik - "On my own"
10.Tomek Makowiecki - " Ostatnie wspólne zdjecie"
Zagraniczne
1.Celine Dion - Talking change2. Matchbox 20 -" Exile on Mainstream"
3. Leona Lewis - "Spirit"
4. Dolores O'Riordan -"Are You Listening?"
5. Patrick Fiori - " 4 most"
6. Enrique Iglesias - " Insomaniac"
7. Sarah Brithman - "Symphony"
8. Alicia Keys - "As i am"
9. Hanna Pakarien - " Lovers"
10. Tracey Thorn -"Out Of The Woods